16.07.2019

  Пресс-релизы

Презентовано авторську програму “Образотворче мистецтво для дітей з розладами аутистичного спектру”

Рейтинг:  0 / 5

Звезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активнаЗвезда не активна
 

Спеціалісти "Всеосвіти" відвідали захід гуртка ТЦ "Шевченківець" на якому презентували нову авторську інклюзивну програму.

Під терміном “арт-терапії” (“art” – мистецтво, “art-therapy” – терапія завдяки мистецтву), яке набуло поширення в англомовних суспільствах, найбільш часто розуміють образотворчу діяльність, яку використовують для демонстрації власного психологічного та емоційного стану. Завдяки арт-терапії актуалізуються внутрішні сили особливої дитини, її потенціал, вдається зцілити і досягти гармонії, сформувати творчі погляди дитини.

Спеціалісти “Всеосвіти” мали чудову нагоду познайомитися з авторською програмою для дітей з особливими освітніми потребами “Образотворче мистецтво для дітей з розладами аутистичного спектру”, на презентацію якої вони завітали. Програма створена очільницею управління освіти Шевченківської районної державної адміністрації Яровою Євгенією, завідувачкою РПМПК Шевченківського району Воробей Оленою і керівницею гуртка ЦТ “Шевченківець” Вержбицькою Іриною. Базою заходу стала Спеціалізована школа I-III ступенів No28 з поглибленим вивченням англ. мови, яка протягом останніх років займається реалізацією методик інклюзивної освіти. Унікальність цієї інклюзивної програми в тому, що лише їй надано гриф МОН.

За словами однієї з співавторок Ярової Євгенія, після численних подорожей країнами світу,стає очевидним, що діти з особливими освітніми потребами мають надзвичайно багато талантів. Тому пані Євгенія висунула ідею про створення певної програми в рамках позашкільної освіти для реалізації своїх талантів на обговорення колег.


Пані Євгенія зазначила, що необхідно займатися постійним удосконаленням творчого простору, щоб учні навчальних закладів, що знаходяться поруч могли постійно брати участь в позашкільному навчанні, а для тих учнів, які територіально віддалені — вчителі мали б змогу перейняти досвід і організувати щось подібне у власних школах. В розробці програми брали участь декілька спеціалістів, а її втілення почалося весною цього року. До того ж на гуртку “Шевченківець” за власною ініціативою лежить зобов'язання залучати до навчання дітей РАС і підтримувати їх в реалізації творчого потенціалу за допомогою художнього мистецтва.

Виступ керівниці гуртка Левадної Анни Вікторівни, яка за сумісництвом — педагог-дефектолог ПМПК Шевченківського району дав змогу учасникам презентації дізнатись деталі даної програми. Передовсім команда працювала на розробкою дизайну студії, у якій відбуватимуться заняття гуртка і займалася забезпеченням матеріально-технічної бази. У приміщенні, де будуть відбуватися заняття, виокремили три зони:

  • Зона відпочинку – зона, де можна проводити час на перервах, зокрема, там можна вільно походити, побігати, пострибати, полежати, пограти, побути наодинці з самим собою. Ця зона облаштована сухим басейном, дитячим будиночком-наметом, м’яким конструктором, пуфами, матами та іншим.
  • Інформаційна зона – зона, для спілкування з керівником та між собою, саме тут відбувається обговорення теми та теоретичної частини заняття, техніки безпеки при роботі з матеріалами та як з ним працювати. Відбувається емоційне налаштування на навчання та роботу з матеріалами.
  • Робоча зона – це зона, де діти використовують для роботи фарби, глину, інші матеріали .

Під час кожного заняття діти мають дотримуватися певної послідовності етапів:

  • Привітатися
  • Підготувати робоче місце
  • Обговорити тематику заняття
  • Виконати практичну частину
  • Виконати вправи під час фізхвилинки

Кожен урок нічим не схожий на попередні і є унікальним. На заняттях не використовують піктограм, серій спеціальних зображень. Натомість відбувається застосування однакових смислових ресурсів. Крім того, включають до занять окремі складові методик НУШ , наприклад, “Вітальне коло”.

Використання традиційних і нетрадиційних технік малювання створюють сприятливі передумови для зниження рівня тривожності. Це є ефективним прийомом в процесі роботи з дітьми, які мають РАС, так як їм невластиве утримання уваги на одному різновиді роботи, їм необхідно постійно змінювати вид діяльності. Однак, за словами, вчительки-дефектолога, якщо діти не завершують якусь роботу, то повертаються до неї через деякий час, щоб довести справу до кінця.

Як результат, малюнки демонструють, що у дітей покращується емоційний стан, простежується поява високого рівня мотивації до даного виду роботи і взагалі до шкільного навчання. Діти більш активно беруть участь в житті шкільного колективу, в процесі урочних занять, при спілкуванні.

На завершення учасники поділилися своїми висновками, емоціями з приводу роботи гуртка і висловили слова вдячності розробниками програми. Процес соціалізації дітей з особливими потребами, який підкріплюють арт-терапією, дозволяє сформувати усвідомлене ставлення не лише до особистих потреб, а й до суспільства, яке їх оточує. Команда “Всеосвіти” висловлює вдячність всім, хто брав участь у процесі розробки цієї програми, особливі слова подяки на адресу директорки школи і працівників гуртка “Шевченківець”, завдяки вашій сумлінній роботі цей світ змінюється на краще!

Джерело: https://vseosvita.ua

Комментарии

Читаемое

Кредит онлайн. Оставить заявку на кредит

Маяк Мониторинг

Маяк Мониторинг - разнообразные услуги в сфере медиа-пространства: Мониторинг СМИ прессы Запорожья, интернет-ресурсов, разработка, поддержка, редизайн веб-сайта, последние новости Запорожья и д.р.

Email:

Info@mayak.zp.ua

тел:

+38 061 220 30 52

Использование материалов

Текстовые материалы, размещенные на сайте "Маяк-Мониторинг", могут быть использованы при условии установления гиперссылки в виде: сайт "Маяк-Мониторинг" (http://www.mayak.zp.ua), размещенной в первом абзаце копируемого материала.
Hosting Ukraine

Search