Підсумки роботи щодо розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради у I півріччі 2012 року

На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” виконавчими органами Запорізької міської ради здійснювалися відповідні організаційно­управлінські заходи.

На засіданні виконавчого комітету Запорізької міської ради від 26.01.2012 розглянуто стан роботи зі зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради з запрошенням керівників управлінь міської ради, установ та організацій міста, представників засобів масової інформації. За результатами розгляду прийнято рішення № 6 “Про роботу зі зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради у 2011 році”.

З метою посилення персональної відповідальності посадових осіб за стан роботи зі зверненнями громадян в I півріччі 2012 року на засіданні виконкому заслухано звіт заступника директора департаменту освіти і науки, молоді та спорту міської ради Вітковської Н.В. “Про стан роботи із зверненнями громадян”.

У травні­червні 2012 року прокуратурою м.Запоріжжя проведено перевірку додержання вимог Закону України “Про звернення громадян” у відділі по роботі зі зверненнями громадян виконавчого комітету Запорізької міської ради, в департаменті житлового господарства та розподілу житлової площі міської ради, управлінні комунального господарства міської ради. За результатами перевірки видано розпорядження міського голови від 10.07.2012 № 355р “Про заходи щодо усунення порушень Закону України “Про звернення громадян” та причин і умов, що їм сприяють”.

Відділом по роботі зі зверненнями громадян приділяється значна увага питанню поліпшення виконавської дисципліни по дотриманню термінів розгляду звернень громадян. Начальником відділу проведено перевірки стану роботи зі зверненнями громадян в КП “ВРЕЖО­13”, департаменті фінансової та бюджетної політики міської ради, департаменті освіти і науки, молоді та спорту міської ради, управлінні культури і мистецтв міської ради, управлінні з питань екологічної безпеки міської ради.

Перевірками встановлено, що робота щодо розгляду звернень громадян здійснюється у відповідності з законодавчими, нормативними актами України.

Оперативне отримання інформації стало можливим завдяки створенню електронної адреси відділу по роботі із зверненнями громадян виконкому ради: Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript. та роботі телефону­факсу: 224–69–15.

На офіційному web­сайті міської ради www.meria.zp.ua висвітлено аналітичну довідку щодо роботи по розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради у 2011 році, у 1 кварталі 2012 року, у I півріччі 2012 року.

Продовжується практика проведення щомісячних безкоштовних консультативно­правових зустрічей для мешканців міста, під час яких фахівцями різних структур надається юридична допомога громадянам про способи захисту їхніх прав та законних інтересів, можливості їх реалізації.

З метою постійного зв’язку з населенням та оперативного реагування на проблеми, які турбують мешканців міста, в міськвиконкомі цілодобово працює телефон служби “15–80” загального відділу виконкому ради. За поточний період до служби надійшло 2390 дзвінків. 

Управлінням з питань внутрішньої політики щотижнево проводиться моніторинг місцевої преси, в т.ч. – розділ “Скарги для реагування”.

Протягом I півріччя 2012 року до виконавчого комітету Запорізької міської ради всього надійшло 7301 звернення від 16124 громадян, що в 1,7 рази (+3044) більше у порівнянні з 2011 роком (було 4257 звернень). З них:

6774 – кількість звернень, що надійшли поштою (письмові звернення), в т.ч. через “Урядову гарячу лінію”357, безпосередньо через ОДА – 234;

– 527 – кількість звернень, які подано громадянами на особистому прийомі міського голови та його заступників.

З 01.01.2012 на підставі рішення виконкому ради діє спрощений порядок оформлення перепланування квартир. Всього таких звернень зареєстровано 3735, що складає 55 % від кількості письмових звернень (від 6774).

За видами звернень, визначених Законом України “Про звернення громадян”, як і торік, домінують заяви (клопотання) – 97,68 %. Скарги становлять 2,04 % усіх звернень, пропозиції (зауваження), листи – 0,28 %.

Кількість повторних звернень у порівнянні з 2011 роком зменшилась на 3,26 % (було 321 – 7,54 %) і становить 4,28 % (313) від загальної кількості. Аналіз свідчить, що основною причиною повторних звернень залишається незгода заявників з наданими роз’ясненнями щодо порядку вирішення їх проблем, в тому числі і тих питань, що не відносяться до компетенції органів місцевого самоврядування. Значна кількість повторних звернень відноситься до сфери житлового господарства (ремонт житлових будинків, переведення гуртожитків до комунальної власності міста), землевідведення, зокрема спірне землекористування.

У порівнянні з минулорічним періодом на 11 % (з 531 у 2011 році до 591 – у 2012 році) збільшилась кількість звернень, надісланих до виконавчого комітету міської ради вищими державними органами влади. Через соціальний проект “Урядова гаряча лінія” протягом I півріччя 2012 року на розгляд надійшло 357 звернень.

Серед інших, до міськвиконкому за допомогою звертались і найменш соціально захищені категорії громадян34,56 відсотка (2523) від загальної кількості, що на 3,24 % менше від минулорічних показників.

З метою забезпечення кваліфікованої організації особистого прийому громадян посадовими особами виконкому міської ради та розгляду письмових звернень розпорядженням міського голови від 14.07.2011 № 467р “Про порядок проведення особистого прийому та розгляду письмових звернень громадян у виконавчому комітеті Запорізької міської ради” затверджені дні прийому, Положення про порядок проведення особистого прийому громадян та Положення про порядок розгляду письмових звернень громадян у виконавчому комітеті Запорізької міської ради.

Згідно з розпорядженням щомісяця складається графік особистого прийому громадян посадовими особами виконкому міської ради, який неухильно дотримується. Запис на особистий прийом міського голови попередній, останній день місяця з 10–00 до 13–00 в каб.118. Запис здійснюється комісійно. Для участі в особистому прийомі міського голови запрошуються начальники управлінь та відділів міської ради, з напряму роботи яких заявниками порушені питання.

За наслідками розгляду звернень громадян на особистих прийомах у посадових осіб міськвиконкому із 527 порушених питань 25 (4,74 %) вирішено позитивно – задоволено; по 468 (88,8 %) питаннях надано роз’яснення; по 2(0,38 %) зверненнях відмовлено; 29 (5,5 %) питань знаходяться у стадії розгляду.

За характером основних питань, що їх порушували громадяни у зверненнях, до виконкому міської ради основними, як і раніше, були питання, що відносяться до сфери житлового господарства68,45 % (4998) від усіх звернень, що на 23,02 % більше у порівнянні з 2011 роком (1934; 45,43 %).

Найбільшу частку серед них – 74,73 % (3735) – становлять заяви щодо оформлення раніше виконаного перепланування квартир (проти 561 – 29 % у 2011). Кількість таких заяв складає 51 % від кількості письмових звернень.

На другому місці – заяви щодо експлуатації та ремонту житла – 8,5 % (424) (проти 385 – 19,9 % у 2011). Кількість звернень з питань плати за житлово­комунальні послуги – 211 – 4,2 % (проти 328 (17 %) за минулорічний період). Заяви з питання поліпшення житлових умов складають 6,76 % (338).

На 77 звернень у порівнянні з минулорічними показниками (535 (7,33 %) в 2012 проти 458 (10,76 %) в 2011) збільшилась кількість звернень з питань комунального і дорожнього господарства і складає 7,33 % від загальної кількості. Основними є питання будівництва і ремонту доріг, освітлення вулиць, дворових територій, санітарного стану, благоустрою прибудинкових територій, забезпечення паливом, опалення, гарячого та холодного водопостачання.

Кількість звернень громадян з питань транспорту у порівнянні з минулорічними показниками зменшилась на 18 звернень (91(1,25 %)). Питаннями, що порушують громадяни у своїх зверненнях, є робота пасажирського транспорту (19), перевезення пільгових категорій громадян (36).

Кількість звернень, які надходять до міськвиконкому з питань землекористування – 518 (7,1 %) від загальної кількості. Питання землевідведення під нове будівництво залишається актуальним. Не менш актуальними залишаються звернення щодо приватизації земельних ділянок299 (4,1 %). Всього 81711,2 % від загальної кількості.

Кількість звернень громадян з питань соціального захисту населення зменшилась у порівнянні з минулорічними показниками на 69 звернень (6,2 % – 262 у 2011 році; 2,64 % – 193 у 2012 році). Зокрема, жителі міста в своїх зверненнях порушували питання надання матеріальної допомоги, призначення і виплати соціальних допомог (149 – 77,2 %).

Слід зазначити, що всі звернення, які надходять до міськвиконкому, уважно розглядаються. Викладені в них факти ретельно перевіряються, докладаються зусилля до вирішення порушених у зверненнях питань. Листи інвалідів Великої Вітчизняної війни та листи від матерів­героїнь розглядаються міським головою особисто.

За наслідками розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради, установах, організаціях міста 271(3,7 %) питань вирішено позитивно (задоволено), відмовлено – 14 (0,19 %), надані роз’яснення по 6105 (83,6 %) питаннях. Решта питань (911) знаходиться в стадії розгляду.

Найбільше звернень до виконавчого комітету міської ради надійшло від жителів Орджонікідзевського району21,1 % (1541) від усієї кількості, Ленінського18,42 % (1345). Далі йдуть Комунарський – 16,36 % (1195), Шевченківський – 13,97 % (1020), Жовтневий – 13,03 % (952), Хортицький – 9,87 % (721), Заводський – 5,09 % (372) райони міста. Інші райони області, України – 2,16 % (155).

Найбільш актуальними для жителів міста є питання, що відносяться до сфери житлового господарства, а саме оформлення раніше виконаного перепланування квартир. Друге та третє місця розділили питання щодо виділення та приватизації земельних ділянок та питання комунального і дорожнього господарств, благоустрою, санітарного стану.

Проявом відкритості у відносинах з мешканцями міста є встановлення системи відео­, аудіозапису в кімнаті № 119 проведення особистих прийомів громадян з 22.03.2011. За період роботи системи відеоспостереження заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради проведено 77 особистих прийомів громадян в 2011 році та 53 – в 2012 році. За заявами заявникам підготовлено та видано 19 копій відео­ та аудіо записів прийомів.

Робота зі зверненнями громадян залишається на постійному контролі виконавчого комітету Запорізької міської ради та спрямовується на забезпечення конституційного права громадян на звернення, на вдосконалення форм та методів цієї роботи.

Н. Авраменко, начальник відділу з роботи зі зверненнями громадян

………………………………………………………………

Материал предоставлен газетой "Запорозька Січ"