l-azarovПоїздка київського гостя містом розпочалася з Дніпровської водопровідної станції № 1 (ДВС­1), що розташована на самому краєчку Запоріжжя – в Заводському районі. Передове підприємство в структурі міського “Водоканалу” – станція забезпечує найвищу (поряд з Києвом) якість питної води в Україні.

 Це стало можливим, нагадаємо, завдяки освоєнню кредиту ЄБРР, який 2014 року має бути повністю повернуто. Крім того, у підприємства існує ще одна проблема – нові санітарні норми, які з 2015 року передбачають європейську якість питної води в Україні, для ДВС­1 коштуватимуть 150 мільйонів гривень, які, згідно з державною програмою, очікуються з бюджету.

З цієї причини працівники станції попросили прем’єра допомогти підприємству із вказаними грошима. Микола Азаров знає про таку проблему, і уряд збирається її вирішувати. Але головною причиною візиту високопосадовця на об’єкт водної інфраструктури Запоріжжя стало незадовільне водопостачання області, а також взагалі ледь не катастрофічний стан зрошувального землеробства. Згідно з офіційною статистикою, яка була надана прем’єр­міністру України, середньодобове постачання води в області складає приблизно 480 тисяч кубометрів (із них приблизно 330 тисяч кубів забезпечують запорізькі ДВС­1 і ДВС­2). У той же час дефіцит водопостачання в області складає 160 тисяч кубів, тобто майже третину з того, що постачається сьогодні. Зрозуміло, що подібна ситуація не може нікого задовольняти, і прем’єр прямо заявив, що це не рівень XXI століття. “Ми маємо, зрештою, піти від такого явища, як привозна вода”, – впевнений Микола Азаров.

Цьогорічне спекотне літо, власне як і весна, підняли ще одну актуальну проблему – зрошуваного землеробства. В області було створено потужну меліоративну систему (11 % площ всього поливного землеробства в Україні). Щоправда, вся вона розміщена в Василівському, Михайлівському, Кам’янсько­Дніпровському, Великобілозерському, Веселівському та Мелітопольському районах. До того ж, у більшості випадків меліоративна система перебуває в занедбаному, а то й розграбованому стані. Сьогодні працюють всього 42 тисячі га поливних земель (17 відсотків із тих, що могли б працювати), обладнання ж на 11 % площ взагалі потребує повного списання.

До речі, звертаючись до теми цьогорічного урожаю, Микола Азаров зазначив, що його втрати в цілому по Україні сягнули 8 млн. тонн. У той же час продовольчого зерна зібрано в 1,5 рази більше, ніж у звичайні роки. Крім усього, в Аграрному фонді накопичено 1.5 млн. тонн зерна попереднього урожаю – а це ледь не третина річного споживання України. Тому ні про яке підвищення цін на хліб та інші продовольчі товари не може бути й мови. “Ми цього не допустимо!” – заявив прем’єр­міністр України.

Те ж саме було сказане і про гривню. “В Україні гривня стабільна і буде стабільною після виборів, – запевнив Микола Азаров. – Ми не друкували і не друкуємо гривню. Бо це загрожувало б розвалом української економіки”.

Під час спілкування з працівниками ДВС­1 зайшла мова про будівництво запорізьких мостів. “Мені соромно перед запоріжцями за цей довгобуд, – сказав прем’єр­міністр. – Ми з Олександром Миколайовичем обіцяли здати першу чергу цього року”. “Обіцяли, значить здамо!” – додав голова Запорізької облдержадміністрації Олександр Пеклушенко. “Це наше головне завдання – я проти довгобудів”, – підбив підсумок Микола Азаров.

Уже під час відвідин мостів на самому краєчку збудованих конструкцій через Новий Дніпро (з боку Хортиці) пояснення прем’єру давав керівник “Укравтодору” Володимрр Демішкан. Зокрема, він повідомив, що пілон, який перебуває в центрі конструкції згаданого мосту, піднято на позначку у 102 метри за проектної висоти у 165 метрів.

Виступаючи перед журналістами, Микола Азаров заявив: “Я тут був більше року тому. Мені приємно відзначити, що ті заходи, яких ми вжили, гарно вплинули на ситуацію. Ми передали цей міст “Укравтодору” як головному підряднику і замовнику проведення робіт, забезпечили необхідним фінансуванням, і ми разом з вами бачимо, що розгорнуто серйозний фронт робіт, і ті плани, які ми перед собою поставили, – відкрити рух по мостах до кінця року, – цілком реальні. Сьогодні завдання перед урядом – забезпечити ритмічне фінансування і реалізацію цього складного технологічного комплексу. Дуже важливо, щоб його збудували якісно и швидкими темпами. Проблеми жителів Запоріжжя, пов’язані з цим мостом, очевидні, і потрібно з цим довгобудом завершувати”.

Відповідаючи на питання журналістів, прем’єр­міністр України запевнив, що буде вирішуватися й проблема запорізьких електрометалургійних підприємств, зокрема феросплавного заводу. “Зробимо все, щоб завод працював, вирішуючи в контексті цього і питання тарифів на електропостачання”, – заявив Микола Азаров.

Прем’єр­міністр України, а також особи, що його супроводжували (серед них, окрім О. Пеклушенка, були, зокрема, і голова Запорізької облради Павло Матвієнко та Запорізький міський голова Олександр Сін), відвідали ПАТ “Запоріжтрансформатор”. Голова уряду ознайомився з технологічним процесом виробництва ЗТР, а також поспілкувався з працівниками заводу. Серед головних тем розмови були стимулювання розвитку вітчизняного виробництва, а також житлове будівництво. Микола Азаров підкреслив, що здачею щороку 100 тисяч квартир держава за 15 років забезпечить повну заміну панельних будинків, які на 70 % пропускають тепло і дуже дорогі в утриманні.

Михайло Сиволап

Материал предоставлен газетой "Запорозька Січ"