В супермаркетах України масово дурять покупців. Є декілька найпоширеніших схем.

Махінації з вагою

Відносно ваги -  тут є декілька варіантів обману. Пеший варіант, це ваги у магазині, які можуть бути «підкручені». Тому ви купуючи ваговий товар, переплатите. Але є можливість переважити на кількох терезах, але це не завжди працює.

Другий варіант пов'язаний з тарою, де продають продукцію. Як покупець, ви зобов'язані платити тільки за вагу продукту, але часто в загальну вагу включають тару.

Також є ще один варіант, коли на заводській упаковці одна вага, а реальна вага може не відповідати заявленій.

Продаж зіпсованої продукції

За кордоном є цілі магазини, де можливо придбати прострочений товар за зниженою ціною, на свій страх та ризик. В українському законодавстві вказано, що продаж продукції в якої вийшов строк придатності – заборонено. І далеко не усі магазини ретельно стежать за строками продуктів на своїх прилавках.

Якщо термін придатності вже добігає кінця, його можливо реалізувати по знижці. Але українські супермаркети таким правилом не користуються, та намагаються продати товар за повну ціну.

Виконавчий директор Спілки споживачів України Максим Несміянов в одному зі своїх нещодавніх відео знайшов багато простроченої продукції зі знижками у магазині Novus на Позняках.

Тому уважно перевіряйте дати на упаковці і думайте, чи варто купляти товар у якого скоро закінчиться строк реалізації за повну ціну. Часто буває що термін ще не вийшов, а продукт вже зіпсований через погані умови зберігання.

«Ми, на жаль, не знаємо, що відбувається на складах, – каже голова правління „Науково-дослідного Центру Незалежних Споживчих Експертиз „ТЕСТ” Валентин Безрукий. – Але ми можемо подивитися на прилавки, як вони охолоджені та яка там температура. Якщо купуєте заморожені продукти з холодильника, овочі заморожені або ще щось таке, вони повинні «розсипатися». Якщо ж вони «одним комом», у процесі логістики було порушено температурний режим. Воно змерзло і могло зіпсуватися. Будь-яке порушення цілісності упаковки також може призвести до псування».

Обман на знижках

Завжди перевіряйте вартість «акційного» продукту, дуже часто буває що серед «акційного» товару є «не акційний».

Також зі ще однією схемою зіткнулася журналістка OBOZREVATEL Леся Гасич. На своїй сторінці вона опублікувала фото сиру, який після знижки став набагато дорожчим:

«Сільпо навчить, як на товарі, де підходить до завершення термін придатності, можна не втратити, а ще й наварити. Сир за звичайною ціною коштує 239 грн/кг, за мінус 50% ціна стає 344 грн/кг. В іншому магазині ще наклеєно до цього -25%. Тобто це проблема не з однією точкою. Чи отримає на горіхи той, хто не рівно наклеїв знижки?»

Махінації на касі

Є декілька варіантів обману на касі: перший, це ціна на терезах на касі може бути не такою як у залі. Якщо ви зважили товар самостійно, то ви щасливчик, ціна повинна бути такою яка у вас на наклейці.

Крім того, до чеку можуть включити додаткові товари. Про такий випадок нещодавно повідомив у Facebook комерційний директор 1+1 Media Валерій Варениця: «Раніше на касі Сільпо хоч для пристойності питали, чи потрібні мені ті чи інші «подарунки», тепер автоматом виставляють їх у рахунок, навіть не питаючи згоди».

Якщо ви не бажаєте платити зайвого та купляти прострочений товар – будьте дуже уважні у супермаркеті. Звісно ж, передбачити усі махінації магазинів не можливо. Але як що ви приходите в супермаркет зі списком покупок, дивіться сроки реалізації та перевіряйте вартість продуктів на спеціальних сканерах. Тим самим вас буде обдурити складніше, ніж якщо ви зайдете без списку і купуватимете усе поспіхом.